پنج موردی که می بایست درباره سرمایه گذاران نیک اندیش بدانید.

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 08:16
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

"برایان کوهن" که یک سرمایه گذار باتجربه و رئیس گروه سرمایه گذاران نیک اندیش نیویورک است و برروی کسب و کارهای نوپا در حوزه شهر نیویورک تمرکز دارد-؛ به همراه "جان کادور" کتابی تدوین کرده است به نام " آنچه سرمایه گذاران نیک اندیش از شما انتظار دارند بدانید"، که این کتاب پر از مطالب برای کارآفرینان مفید خواهد بود. برای شروع، اگر شما به فکر نزدیک شدن به سرمایه‏ گذاران نیک اندیش هستید، اینجا پنج موردی که واقعا لازم است درباره آنها بدانید، آورده شده است.

 

  1. سرمایه ‏گذاران فرشته از سرمایه گذاریشان درآمد کسب نمی‏کنند -  اما  به ایجاد تفاوت علاقه دارند.

شاید شگفت انگیزترین مورد درباره فرشتگان سرمایه‏ گذار همین باشد که آنها  نوعا از سرمایه گذاریشان درآمدی کسب نمی‏کنند. همانطور که "کوهن" بیان می کند:

حتی زرنگترین سرمایه گذاران نیک اندیشی که من می شناسم، اگر بعد از چند سال سرمایه‏ گذاری، ضررنکرده باشند احساس خوشحالی دارند. واقعیت این است که بیشتر کسب و کارهای نوپا شکست می خورند  و علیرغم اعتقاد سرمایه گذاران نیک‏اندیش درمورد توانایی خود در تشخیص برنده از بازنده ، بیشتر آنها، از جمله من، آن قدرها هم تشخیصهای درست نداشته اند.

"کوهن" تنها کسی نیست که می گوید ریسک مرحله ابتدایی سرمایه گذاری بالاست. "فرد ویلسون" از انجمن  سرمایه گذاری  خطر پذیرمی گوید؛ یک سوم سرمایه گذاریهای مرحله ابتدایی موفق هستند، بدین معنی که آنها 5  برابر یا بیشتر بازگشت سرمایه  دارند. دو سوم دیگر یا درآمد کمی دارند یا به "سختی تلاش می کنند" یا "بی پول" می شوند و نمی توانند خودشان را تامین کنند.

 

در نتیجه میتوان گفت نیک اندیشان نگرش مثبتی دارند و اغلب اوقات استارتاپهایی که در آنها سرمایه‏ گذاری می‏کنند، به اهداف خود دست نمی‏یابند. هرچه نیک اندیش بی تجربه‏تر باشد، احتمال ناکامی او، بلکه تلخکامی‏اش  بیشتر است. (ناامیدی و تجربه باهم رابطه معکوس دارند). زمانی‏که با نیک‏ اندیشان صحبت می‏کنید، در مورد ریسک (احتمال ضرر و زیان) شفاف باشید و مطمئن شوید که آنها تمام موانع را متوجه شده‏اند. این تنها راه منصفانه برای پیشبرد کارهاست، و اعتبار و خوشنامی که امروز ایجاد می‏کنید در فعالیتهای آینده به دنبال شما خواهد بود.

 

در ضمن، سرمایه‏گذاران نیک اندیش هدفشان صرفا پول نیست. ممکن است سرمایه گذاری در استارتاپها برای آنها، فرصتی برای ساخت آینده یا حتی نگاهی از زاویه نزدیکتر به آینده باشد. پس وقتی با سرمایه ‏گذاران نیک اندیش کار می‏کنید، لازم است بدانید آنها به دنبال چه چیزی به جز بازگشت مستقیم سرمایه هستند.

 

  1. دامنه مطلوب(Sweet Spot) یک سرمایه گذار نیک اندیش بین 150 هزار دلار تا 1.5 میلیون دلار است.(مترجم: این اعداد با توجه به فضای ایران و پس از تبدیل به ریال، حدود ربع یا ثلث اعداد نگاشته شده در مقاله می‏باشد.)

"دیوید اس. رز" بنیانگذار سرمایه گذاران نیک اندیش  نیویورک"، می‏گوید:

  1. تا  سقف 25.000 دلار، معمولا باید توسط بنیانگذاران تامین سرمایه انجام شود. اگر شما  این مقدار سرمایه را هم نداشته باشید، خیلی‏ها احساس خوبی (خوشایندی) برای مشارکت با شما نخواهند داشت.

 

  1. از 25.000 دلار تا  150.000 دلار، چشم امید شما به دوست و آشناست تا با دریافت سهام یا وام قابل تبدیل به سهام با شما شریک شوند.

 

  1. محدوده مطلوب سرمایه گذاران نیک اندیش بین 150.000 دلار تا 1.5 میلیون دلار است، دراغلب موارد این مبلغ از طریق یک گروه نیک اندیش تامین میشود .

 

با توجه به توضیحات فوق درمی یابیم، کار با سرمایه گذران نیک اندیش نمایانگر قرار داشتن در فاز اولیه رشد کسب و کار است. مراجعه زودهنگام یا دیرهنگام به فرشتگان سرمایه‏گذار، موجب کاهش علاقمندی همکاری با آنها میشود.

 

  1. به هر قیمتی شده از "سرمایه‏ گذار‏نماها" دوری کنید.

بعضی سرمایه گذاران هستند که تمرکزشان تنها بر روی منافع خودشان است. همانطور که "کوهن" می نویسد: سرمایه گذارانی هستند که از شما برای معرفی‏تان به سرمایه گذاران دیگر مبالغی طلب می‏کنند. بعضی سرمایه‏ گذاران از جایگاه خود بعنوان سرمایه گذار استفاده می‏کنند تا ثابت کنند که چقدر باهوش تر و زرنگ تر از شما می‏توانند باشند و هر تصمیمی که می‏گیرید را زیر سوال می‏برند. از چنین سرمایه‏ گذارانی دوری کنید. شروع یک کسب و کار به اندازه کافی سخت و مشکل است.

 

  1. حرف نزنید، عمل کنید! (دو صد گفته چون نیم کردار نیست)

سرمایه گذاران نیک اندیش از شما انتظار دارند زمانی که به آنها مراجعه می کنید بخشی از بررسی و تحقیق را انجام داده باشید. اطلاعات اولیه درباره پیش زمینه شان را پیدا کنید، دلایل سرمایه‏گذاری‏شان، به دنبال چه هستند، سرمایه گذاری گذشته‏شان چه بوده و ارزشی که می توانند به استارتاپ شما اضافه کنند و .... بسیاری از سرمایه گذاران نیک اندیش وب‏سایت  و بعضی وبلاگ دارند. شما می‏خواهید به سرمایه گذار نیک اندیش نشان دهید که برای کارتان وقت، فکر و انرژی می‏گذارید. در این قسمت کوهن به موردی اشاره می‏کند که در مورد او اطلاعاتی کسب نکرده بود:

اجازه بدید در این قسمت صریح باشم. اگر بنیانگذاران قبل از تماس با من این تکلیف اولیه را انجام  نداده باشند، من به این نتیجه می‏رسم آنها  برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل نیز همانقدر تنبل خواهند بود.

این مثالی کامل از آن چیزی است که شما نیاز دارید در بازاریابی و خیلی از شکلهای ارتباطی انجام دهید: حرف نزنید، عمل کنید. اگر شما در مورد توانایی‏تان در فروش و بازاریابی صحبت می‏کنید، اما قدمهای اولیه را در نزدیک شدن به سرمایه‏گذار نیک اندیش برنمی‏دارید، نشان می دهید بیشتر اهل حرف زدن هستید تا عمل کردن.

 

  1. سرمایه آنها شخصی است.

صندوقهای خطر پذیر معمولا با پول دیگر افراد تامین می‏شوند. سرمایه گذاران نیک اندیش از حساب شخصی‏شان چک می‏کشند. آنها می خواهند با کارآفرینان و کسب و کارشان و حتی با مردم مرتبط شوند.

   

منبع:

http://www.inc.com/erik-sherman/5-things-you-must-know-about-angel-investors.html

 

ترجمه شده در گروه کارایا

خواندن 125 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 10 آذر 1401 ساعت 09:40

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.