اشتباهات متداول کارآفرینان

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 08:09
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در اینجا چند اشتباه مهم که یک کارآفرین آمده است که این اشتباهات می تواند مرتکب شود و گاهی یک شکست غیرقابل جبران را به بار می آورد.

 

1- انتخاب نامناسب نام برای شرکت و یا محصول

هرچند در ایران محدودیت هایی برای انتخاب نام و اسامی تجاری داریم ولی باز این سبب نمی شود تا انتخاب درستی برای شرکت و یا محصول نداشته باشیم.

اسامی بایستی ساده و براحتی بخاطر سپرده شوند.! البته اگر برنامه مناسبی برای بازاریابی داشته باشید شاید نام چندان مهم نباشد.!شاید! ولی استارتاپ ها توان چنین کاری را در ابتدا ندارند لذا در انتخاب نام دقت کنید.

 

2- خرید وسایل دفتری و ابزار آلات

لازم نیست از همان ابتدا دفتر و دستک درست و حسابی و خیلی شیک داشته باشید.! به مرور وسایل را تهیه کنید. خرید محدود وسایل دفتری آنهم دست دوم را فراموش نکنید. خلاصه کمتر خرج بتراشید.! 

 

3- کارکردن در غار تنهایی

خیلی از کارآفرینان بدون آگاهی از شرایط دیگران و تلاش برای ایجاد شبکه کاری و تعامل با دیگران فعالیت می کنند و بعد از اینکه محصول را ارایه دادند تازه به بررسی بازار و شرایط شبکه کاری می افتند که دیگر خیلی دیر شده.!

 

4- عدم ارزش گذاری مناسب برای محصول و شرکت

بسیاری از کارآفرینان بدون توجه به شرایط بازار و کیفیت محصول و پرامترهای فروش و بازاریابی اقدام به قیمتگذاری محصول می کنند که می تواند بالا یا پایین تر از ارزش واقعی باشد. البته بیشتر بالاتر است متاسفانه! در خصوص ارزش شرکت و جذب سرمایه گذار هم که وضع بدتر است و همه خود را در گوگل یا اپل بعدی میدانند.!! 

 

راستی اگر پول سرمایه گذار نباشد به اهداف و اعداد پیش بینی خود میرسید؟

این ارزش را چگونه برآورد و محاسبه میکنید؟

 

5- نداشتن برنامه بازاریابی و فروش

اکثر کارآفرینان بیشتر به جنبه های فنی کار می پردازند در حالیکه اگر بازاریابی و فروش نداشته باشید طراحی و تولید بهترین محصول ها چه فایده ای در برخواهد داشت؟!

حتی بعد از مدتی دیگر به آن افتخار نمی کنید! اگر نمی دانید چگونه برنامه و استراتژی بازاریابی و فروش را طراحی و اجرا کنید سعی کنید تیم خود را تقویت کنید. در دادن سهم به دیگران بخصوص افراد کلیدی بیشتر فکر کنید.! بهتر است سهم کوچکی از یک درآمد بزرگ داشته باشید تا صاحب همه هیچی باشید.! 

 

6- اتلاف زمان و وقت

خیلی از کارآفرینان به روشهای مختلف وقت خودشان را تلف میکنند. چند بار در روز به تلگرام مراجعه میکنید تا پیامهای دیگران را مطالعه کنی.؟! خلاصه مشت نمونه خروار است. کمی خودتان فکر کنید اتلاف کننده های وقت و زمان را پیدا خواهید کرد.!

 

تهیه و تنظیم : گروه کارایا

 

 

خواندن 106 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 10 آذر 1401 ساعت 09:31

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.