چگونه با سرمایه گذاران بالقوه مذاکره کنیم؟

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 08:20
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

افزایش تامین مالی (سرمایه مورد نیاز کسب و کار) یک فرآیند زمان بر بوده و با گذشت زمان می تواند خیلی استرس زا باشد

ممکن است در آینده موقعیت تجاری شما نسبت به الان دیگر پایدار نباشد و شرایطی پیش آید که شما را به نقطه شروع ببرد. شما باید بتوانید موقعیت ها و شرایطی را که به طور معمول از تصمیمات ضعیف به وجود می آید و برایتان بسیار ناامیدکننده است را شناسایی کنید; بنابراین هرچقدر زودتر بتوانید این فرآیند را انجام دهید بهتر است.

در مرحله اول شما باید سرمایه گذاران بالقوه باهوش را شناسایی کنید. منظور از باهوش آن دسته از  سرمایه گذارانی است که چیزی بیشتر از پول نقد برایتان بیاورد;  مانند دسترسی آنها به شبکه گسترده ای از افراد و مخاطبان, توزیع کنندگان و غیره.

پس از آن شما نیازمند ارائه یک برنامه کسب و کار (یا خلاصه اجرایی), به گونه ای هستید که آنها بتوانند این فرصت را با اطلاعات زمینه بیشتری ارزیابی کنند ( شما باید به طور ایده آل معرفی و مقدمه گرمی برای این افراد داشته باشید). با فرض اینکه بتوانید این موانع را پشت سر بگذارید, احتمال زیادی وجود دارد که این سرمایه گذاران شما را به یک جلسه دعوت کنند. اگر از شما خواستند که طرح کسب و کارتان را برایشان ارائه دهید, به خاطر داشته باشید که این بحث و ارائه باید به صورت دوطرفه باشد نه اینکه فقط شما صحبت کنید و آنها گوش دهند.

شما باید جلسه گفتگو را طوری برنامه ریزی کنید که شبیه مصاحبه هایی شود که هر دو طرف در گفتگو شرکت کنند و فقط به این صورت نباشد که به صورت یک طرفه, شما در حال دفاع از محتوای کسب و کارتان باشید و سرمایه گذاران بالقوه طرح کسب و کارتان را مورد دقت و ریزبینی قرار دهند و صحبتی نکنند.

همانطور که گفته شد, اینها فقط در مورد پول نقد نیست بلکه شامل همه الزاماتی است که سرمایه گذار می تواند برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

 

برگرفته از: سایت پایگاه داده کسب و کار

 

خواندن 689 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 10 آذر 1401 ساعت 09:42

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.