سرمایه گذار نیک اندیش کیست؟

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 08:57
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

angel-inv ایده هایی که از مرحله تولید آزمایشی گذشته اند و بازار کوچکی را بدست آورده اند امّا برای گسترش کار خود نیاز به سرمایه  گذاری دارند امری است که امروزه در بسیاری از نقاط دنیا مورد توجه واقع  شده است . سرمایه گذاری در در برخی از کشورهای توسعه یافته امری متداول شده است، برای مثال در سیلیکون ولی (Silicon Valley)  آمریکا که مقرّ اصلی شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی و فناوری اطلاعات مانند فیس بوک، اوراکل، یاهو، اپل و.. است سرمایه گذاری بر روی ایده های نوین و پر بازده به عنوان یک رویه و فرهنگ، معمول است. و در آنجا که مهد ایده  های نو و خلاقانه است پیدا کردن سرمایه گذار کار سخت و دشواری نیست. اما در ایران فرهنگ سرمایه گذاری برای ایده ها و کسب و کار های کوچک و لی کار آفرینانه چندان معمول نیست و یا اینکه در این خصوص بصورت سنتی اقداماتی پراکنده انجام می شود. سرمایه گذارانی که منظور این گروه میباشد و به اصطلاح سرمایه گذاران نیک اندیش (یا فرشتگان کسب و کار که در فرهنگ سرمایه گذاری کشورهای توسعه یافته متداول است ) نامیده می  شوند ،این سرمایه گذاران تمایل دارند تا بر روی ایده  هایی که به مرحله تجاری سازی رسیده  اند و در حال فعالیتند، سرمایه  گذاری کنند تا از این طریق به 2 هدف عمده دست یابند. اول اینکه با سرمایه گذاری در این طرح ها به سودآوری برسند و سپس آنکه تجارب مدیریتی و کارآفرینی خود را نیز در اختیار کارآفرینان تازه  کار قرار دهند و از این طریق سهم خود را نسبت به جامعه و موهبت الهی ایفاء نمایند .در این راستا این مرکز با همفکری تعدادی از سرمایه  گذاران که دارای سابقه کار آفرینی در رسته های مختلف میباشند تشکیل شده است تا با گرد هم آوری سرمایه و تجارب کارآفرینانه خود، محیطی برای رشد و شکوفایی شرکت‌های فعال با ایده های مناسب را  ایجاد نمایند. آگاهی از ایده‌ها و امکان تبادل نظر و شناخت موقعیت‌های سرمایه‌گذاری، شرایط ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاران جدید بوجود می آورد که علاوه بر ایجاد درآمد، بتوانند با کمک به نسل جوان و پویا ، نقشی را از این حیث ایفاء نموده و به انتقال تجارب گرانقدر خود بپردازند .

 

تأمین مالی و سرمایه گذاری بر روی ایده های راه اندازی شده

 

در حقیقت سرمایه گذاران نیک اندیش (فرشتگان کسب و کار) ، سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند که دارای تجربیات موفق کارآفرینی بوده و به بازگشت سرمایه و سود آوری در میان مدت و  راه  اندازی موفق کسب و کار ، هدایت و مربی  گری کارآفرینان تازه  کار در مراحل آغازین کسب و کار می اندیشند. تأکید بر این نکته ضروری است که فرشتگان کسب و کار معمولا وارد طرح هایی میشوند که کارآفرین ایده را پیاده سازی کرده و محصول نهایی نیز تولید شده و دارای بازار کوچکی است ولی برای گسترش به سرمایه گذاری و مشاوره و راهنمایی افراد خبره نیاز دارد.

 

سهام

 

 

 

 

 

 

ضمنا تأمین مالی بر روی ایده¬ های کارآفرینی تابعی از چرخه عمر محصول است که بصورت شماتیک در شکل زیر مشخص شده است.

چرخه

 

 

 

 

 

 

با توجه به شکل فوق درمی یابیم که سرمایه گذاری این گروه در مرحله راه اندازی و شروع چرخه عمر کسب و کار میباشد و رسالت اصلی سرمایه گذاران نیک اندیش (فرشتگان کسب و کار) بعنوان سرمایه گذار و بازوی کمکی کارآفرینان صاحب ایده هم از لحاظ سرمایه ای و هم تجربی نمایان میشود که با بزرگ شدن کسب و کار منظوره معمولا خارج شده و ادامه راه را برای سایر سرمایه گذاران نظیر سرمایه گذاران خطر پذیر باز مینمایند و از این طریق به سود آوری میرسند. بنابراین تأمین مالی که از طریق وب گروه کارایا صورت می پذیرید بعد از مرحله راه اندازی اولیه و بعنوان فرشتگان کسب و کار صورت می پذیرد.

 
ویژگی¬های اعضای گروه سرمایه گذارکارایا:

1. گروهی با انگیزه و دارای اعتبار و با روحیه کار تیمی
2. دارای اعضاء با سوابق کارآفرینی، مجرب و سخاوتمند در اشاعه و نشر تجارب
3. تشریک مساعی و تبادل اطلاعات بین سرمایه گذاران گروه
4. اطلاع از ایده های نو که به مرحله راه اندازی رسیده اند با مشخصات کامل جهت سرمایه گذاری
5. کارشناسی اولیه گروه و هم اندیشی و شناخت و انتخاب محل مناسب سرمایه گذاری بصورت اختیاری روی هر پروژه

________________________________________
[1] Venture Capital
[2] Start Up

خواندن 186 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 12 آذر 1401 ساعت 14:22

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.